måndag 27 oktober 2008

tråk

Tråkdagen här igen. Ingen ska behöva läsa såhär tråkig träning, så sluta läs här.

5x2 Snatch: 45kg (något inkonsistent - några missar faktiskt. La mig till med att studsa ut stången från höften idag. Tror och hoppas att det bara var en "off" dag)
5x5 Shoulder Press: 52.5kg
5x5 Back Squat: 85kg (djupt och fint. Kände mig stark)

30 GHD situps
Lite lockoffträning. Gick sämre än förra gången tror jag, men bättre än mina två senaste försök (som inte gått alls). Ett par sekunder på höger arm, ett par sekunder på vänster, några jäkligt få på höger och vänstern ramlade nästan rakt igenom sen.

4 kommentarer:

Bear sa...

Jag väljer att ignorera den där tråkiga träningen och ställer en fråga om rodd istället:

hur ställer man in tabata-ronder på C2:n? Dvs så att man ser den skärmen som du tog kort av.

Jocke sa...

Det gör man inte.

Man programmerar och ror ... hej och hå, sen går man in på Memory (möjligen other options / memory), bläddrar till senaste passet = högst upp, duh! och väljer förstoringsglassymbolen. Typ.

Anonym sa...

Vad är det tråkiga?

Bear sa...

Som crossfit-nörd är ju typ allt som inte är intensiv träning på tid tråkigt ;)

Konstigt nog hade jag rätt skoj under det att jag gjorde CFT, men då tjabbade jag en hel del med mina kursare.