måndag 6 oktober 2008

Pullups + Back Squats

Uppvärmning: 
snatch support sequence (Muscle snatch-Overhead squat-Snatch balance-Sotts Press) upp till 40kg. kan vara första gången jag sätter sottspressen ordentligt med 40kg.

Snatch ett gäng ryck upp till 50kg. Oroväckande skakigt. Har inte missat under (inklusive) 50kg i ryck på länge, men idag missades det hit och dit - point taken - borde rycka mer!.

1-1-1-1-1-1-1 Weighted pullups: 25kg, 30kg, 35kg, 40kg (from här supinerat grepp), 42.5kg, 43.75kg (PR?), 45kg (miss, men JÄVLIGT  nära).

5-5-5-5-5 Back Squat: 70kg, 80kg, 90kg, 95kg, 95kg

Lite lek med one arm lockoff, som en värsta Mr J Ling. Dock inte lika bra. Kanske 3-5 sekunder per sida (2 "varv")

6 kommentarer:

mrjling sa...

Sotts med 40kg är ju förfasiken grymt!
Keep on locking and soon you´ll be rocking

Bear sa...

Starkt på pull-upsen! Halvkasst på back squat...som för mig ;)

Anonym sa...

Har du inga klipp när du kör back squats? Vill se hur din form ser ut. Själv fastnade jag med 110 kg nyligen och fick släppa vikterna. Gjorde tre reps som var knappt 90 eller precis 90 grader och vill gå ned superdjupt i den fjärde...Gick ju som det gick. Gjorde fem reps på 150 i mark i går. Inget krångel.

Martin Altemark sa...

Femma på 150! Imponerande! Vad är 1RM?

Humm. har nog inga videos på back squat. Får väl filma.

Martin Altemark sa...

här var en bild på botten av en front squat: http://crossfituppsala.blogspot.com/2008/02/me-front-squats.html, men jag går nog inte ner riktigt så djupt när jag gör low bar back squats.

Anonym sa...

Det där såg ju riktigt riktigt bra ut (tror jag har sett den bilden förut). Där snackar vi riktiga front squats. Tycker fortfarande att det är märkligt att du inte tar mer i back squats, men det kanske är en vanesak också - att din kropp är mer van vid front squats och att du har grym balans.

Vet inte vad min 1RM i mark är, eftersom jag aldrig har provat att maxa totalt men 180-200 kg skulle jag tro. Jag gjorde nästan det en gång men fick så jävla ont i nacken när jag körde på 170 så jag slutade efter andra repsen.