onsdag 13 augusti 2008

Grace + Klättring

"Grace" 30 overhead anyhow, 60kg: 7:28.

Grace mitt på dan för att jag var uttråkad innan jag och kidsen skulle ner på stan. Första gången jag kör med den "riktiga" vikten av 60kg (tidigare har jag använt 55kg). Borde ha pressat mig lite i tid, slöar väldigt mycket på slutet (motivationsproblem...). Runt 6 ska vara en realistiskt mål. Men får väl börja med att köra den under 7 nästa gång. Gjorde den med power cleans.

Sen på kvällen åkte jag och Jocke till Länna för att inomhusbouldra lite. Vi var väl inte helt säkra på att vi skulle ha förbättrat oss sen förra gången då det var så länge sen (en månad, och det var min andra och Jockes första gång), men vi inledde med att klara alla leder vi hade problem med förra gången och sen fortsatte Jocke med att klara den nemesis vi skaffade oss förra gången (en blå greppvänlig (=bra för oss) led med mycket överhäng). Jag kom också längre än förra gången, nu grejade jag första halvan och andra halva separat - var dock för trött när jag sen skulle sätta ihop det - och avslutade med att slita av en valk. Aj.

Klättra i brottarskor är minst sagt inte optimal så jag får nog investera i ett par klätterskor tills nästa gång (preliminärt nästa eller näst-nästa vecka)

Video på "Grace":


Helt okej power cleans, också helt okej Push jerks (något jag brukar vara dålig på). Ju längre det går ju oftare smyger det sig in Pushpressar istället. Borde ta ner stången med mycket rakare rygg... Lite gratis radhusdistraktion i mitten.

4 kommentarer:

mrjling sa...

Brilljant mittenparti. Fan, bra jobbat för övrigt. Hoppas själv på att Grace dyker upp snart.

David Englund sa...

Du får det att så lätt ut, jag kämpade verkligen med grace!

Bear sa...

Hahahaha, tittade på videon först nu. Tror jag förstår varför jag slog dig den här gången: "Men pappa jag vill visa dig!" Viktigt med pärlhalsband i den åldern vettu ;)

Martin Altemark sa...

Det var nåt som had lossnat. Jag lyssnade faktiskt medans jag lyfte också, men det räckte ju inte direkt...