onsdag 20 augusti 2008

Bouldring

Hängig i kroppen hela dan. Vet inte om det beror på dålig sömn, dålig kost eller vanlig hederlig överträning. En kombination låter iofs rimlig.

Stack iväg med Jocke till rockwater för lite inomhusbouldring igen. Målet var att ta den gula överhängsleden som Jocke satte förra veckan, och jag satte hela, men uppdelat på två olika klättringar, förra gången. Så blev det inte. Kom upp ända tills sista greppet, men hade problem att sätta det, och efter en fyra-fem försök så insåg jag att jag bara blev tröttare och tröttare och inte skulle sätta den idag. Fortsatte istället med lite andra leder och jag satte bland annat en rödmarkerad led och kom en bit på några andra. Dom jag "borde" sätta satte jag allihop. Kändes ganska bra idag. Köpte ett par klätterskor också, så nu ska jag snart klättra som Chris Sharma (se bild)!

3 kommentarer:

mrjling sa...

Det heter inte övertränad. Det heter UnderÅterhämtad, eller nåt...
Dra ned dom däringa MetConsen under 10 minuter, en period, så tror jag det blir fint.

Kul att ni klättrar! Vi får köra ute nån gång.

Martin Altemark sa...

Min ambition är ju att dra ner metcontiden ala Gants hybridprogram/tanke, men det går ju sisådär som loggen visar. Jag är väl för långsam :-)

Det KOMMER ett avbrott av crossfit mycket snart. Ska bara bestämma mig för hur jag ska lägga upp hösten först.

Vi tycker också det är kul att vi klättrar! Man har ju anat att man skulle gilla det, men det har aldrig blivit av. Så nu står man här: 34 år och nybörjare :-)

Vore grymt kul att klättra ute nån gång. Du kanske kan vara lekledare? Finns nåt "lätt" i Uppland som skulle passa?

Bear sa...

Uppbrott igen? Jag kommer iaf bli tvungen. Om min cykelplan går i lås så kommer det bli 20 mil i veckan, phew.