tisdag 4 mars 2008

Lätt återhämtning

Filthy 50! Och jag som missade den förra när min träningspartner Björn satte nytt PR. Ändå skjuter jag på den tills imorgon. Dels hade jag sanslöst dåligt med tid idag - massa möten med jobbet i huvudstaden som stal tid från mina arbetsuppgifter, dels så var jag småsliten och kände att jag är på väg att bli förkyld.

Fick bli ett lätt återhämtningspass istället:
3000m rodd (~2:07/500m tempo)
30 Double-Unders

DUs tar sig. Tre av omgångarna var 7-9 stycken på raken (enkelhopp emellan så klart), sen kom jag av mig lite här och där efter bara några hopp som vanligt.



Nyinköpt hoppret som för 49:- ska ta mina Double-unders
till oanade höjder. Eller bort från pinsamhet iallafall...

4 kommentarer:

Jocke sa...

Troligen exakt samma som mitt.

Martin Altemark sa...

Antagligen. Köpt på Coop så... Tänkte köra as RXd imorrn inklusive DUs - modigt av mig :-)

Eller: helt Rxd blir det inte inser jag nu. BE får bli 20kg good-mornings, och wallballsen blir med lättare boll. Balanserar med att köra kipping pullups istället för jumping...

Jocke sa...

Jag hade förhoppningar om att köra denna på ILU, då blir det en hårsmån från Rxd Kb->Db, WB 9->WB 8. Men där tränar man innan 6, jag gick och lade mig vid midnatt.

Så får bli en hårt subbad hemma.

Bear sa...

Klarar du under 30 min med D-unders så får jag verkligen något att bita i. Nästa gång satsar jag på under 30 min med tuck-jumps.