torsdag 20 mars 2008

Sprinter

4 varv av 400m löpning, 2 minuters vila: 11:26

Härligt! Löpning! (ironi) Och sprinter som knappt går att göra på löpband heller - får bli ut i kylan... Nåväl. Det går ju fort.

Sprang lojt nån kilometer som uppvärmning och körde sen igång. Siktade på sub 12 minuter, och det slog jag ju med råge. Sista varvet mådde jag riktigt risigt sista 200 metrarna. Funderade faktiskt på att ge upp med 100 meter kvar. Konstigt man tänker ibland. Hann tack och lov komma i mål innan jag klarade av att ta nåt beslut i frågan...

Lite isigt på sina ställen, men jag överlevde...

Varv 1: 1:17
Varv 2: 1:25
varv 3: 1:18
Varv 4: 1:24















(OPT sprang första 400 metrarna löpning i sin "sub 7 Helen" på 1:12 - sätter ens egna tider i lite perspektiv - hade ogärna haft 21 svingar direkt efter mina löpningar...)

5 kommentarer:

Bear sa...

Man kan ju tycka att du borde springa snabbare på "Nicole", men max pullups är tydligen inte samma sak som vila ;) Bra jobbat, vore skoj att testa den här på studenternas.

Anonym sa...

Jäklar va kul med flera crossfittare i uppsala. Hittade hit från dina poster på kolozzeum. Bookmarkar sidan. Lycka till och kör hårt, men vart tränar du? Vanliga gym kan vara svåra att få till de värsta cirkelpassen i.

Martin Altemark sa...

Jag tränar oftast på vår kampsportsklubbs gym (Hilti Uppsala). En del kör jag hemma och en del på friskis & svettis där jag får kort av jobbet (sällan jag är där).

Klubbens gym (som jag och Björn (crossfitbear.blogspot.com) "basar" över börjar mer och mer bli ett fulländat crossfitgym med internationella stänger, massor med vikter, medicinbollar, lådor för boxjumps, c2 roddmaskin, löpband, 12 meters pullupstång, hyffsat stora öppna ytor. Ska bara få upp ringarna och rep i taket så är saken nästan biff - alla CF workouts möjliga att köra "as Rxd".

Tränar du också CF i Uppsala?

Anonym sa...

Jag har dabblat med CR i nästan ett år. Jag tränar på F&S i ekeby så vissa saker går att göra vissa inte. Man kan ibland få tillgång till deras ringar och klassiska skolgympasal - om man frågar snällt. Ibland som sagt, och det är så jävla jobbigt att vara osäker på om och hur man skall träna, så CR har blivigt ett på-sidan-projekt. Tyvärr.

Under vintern har jag kört klassisk deFranko styrketräning, av ren slöhet. Men efter en utmaning om 3km på studenternas första bästa helg med vettigt väder, småslät och tjock form, har jag bestämt mig för att hoppa på CR-tåget igen. Iaf 2-3 pass i veckan.

Finns det möjlighet att komma och använda Hiltis lokaler för enbart CR? Jag har inte riktigt ork med annat än disciplineradet utav gubbkroppen - läs inte intresserad utav att träna MMA. Jag och en-två utav mina vänner skulle verkligen vara intresserade utav att kunna komma och träna CR ihop under lite mer ordnade former.

Tidtagning, teknik osv kan bli lidande när man halkar omkring i ett trångbott maskinparksgym....

Martin Altemark sa...

I dagsläget finns inte möjlighet till användning av Hilti Uppsalas gym av "utomstående". Däremot är du och din kompis välkommen att träna med mig och Björn nån gång.

Du kan ta kontakt med mig genom min address som finns under kontakter på http://www.hiltifightcenter.se

Tycker faktiskt man kan köra rätt mycket på F&S. Svårt med säg "Fight Gone bad", men de flesta WODs går att köra där tycker jag?