lördag 12 juli 2008

klättring & flytthjälp

Jag och Björn träffades (bakfulla) kl. 10 för att sätta upp repen och ringarna i taket på klubben. Hoppade dagens WOD och körde istället

5 varv av 3 Muscle-ups, 1 repklättring (4,5 meter) utan ben. Tog ingen tid, men hade bråttom iväg... Repklättring sliter på MUs - och vice versa - vet jag nu.

...för att vara flytthjälp till en polare som blev med hus. Cyklade ett par fixerade mil också (blivit mycket sen jag fick nya cykeln - kulkul).

Jag och Björn testar repen

9 kommentarer:

Jocke sa...

Klättrar man in i hålet?

Martin Altemark sa...

Hade ju varit coolt, men nej, det gör man inte. Hålet är bara typ 30cm djupt. Innertak bara.

David Englund sa...

Bakfulla? Otippat :)
Hehe, vilken fråga, fast jag håller med, det har varit coolt om man hade klättrat in i hålet.
Vad sägs om ett pass nästa måndag då? Ska vi spika det?

Martin Altemark sa...

Spikat!

Jocke sa...

Har ni mätt takhöjden? Ser ju mer ut som 3½ än 4½m (tvivlar inte på att repet är 4½+m ... men det ligger ju en massa på golvet)

Martin Altemark sa...

Repet är 5 meter och det ligger typ en ~halvmeter på golvet. Borde innebära 4,5 meter till fästet. Är nog 4m ung till innertaket.

Martin Altemark sa...

Nu blev ju jag också osäker, även om jag mätte den del av repet som ligger på golvet med ögonen igår. Får väl ta med måttband. Lär dock vara mer än 4m, och garanterat mindre än 5m. Tror ändå 4,3-4,5 är vad det är, men får väl mäta. Bra att veta antar jag.

CF standard är tydligen 15' (~4,5m) så det ligger nog rätt bra till.

När du börjar klättra, klättrar du från sittande då? Och, vad är CF standard? I videos hoppar dom nästan upp på repen?

Jocke sa...

CF-standard är från stående, och bara i undantagsfall har det stått "endast armar".

Jag har kört alla varianter, stående/sittande, endast armar/benhjälp, 4½m/~7m

Martin Altemark sa...

Jag reviderar. Tänkte inte på att jag snott repet i toppen med slangklämmor - där försvinner en del av höjden. 4 till 4,20 är det.