fredag 13 juni 2008

Pistoler, Dips & Pullups

7 Varv på tid av 10 Pistoler (varannan vänster, varannan höger), 12 Ringdips, 15 Pullups: 23:34

Pistolerna gick bra trots fotskadan. Kändes inget alls under tiden. Hoppas det inte kommer nåt efter. Alla utan motvikt (höll i foten) och alla med stopp i botten (djupt). Ringdipsen var det jag fastnade på (kippade en hel del). Pullups var seg också, men inget som stoppade upp nämnvärt. 4 ronder efter 10 minuter, så jag var lite besviken på totaltiden - hoppades på sub 20, menmen...

4 kommentarer:

Jocke sa...

Förstår jag det rätt, att du håller i fria benet/foten? Jag gjorde det förr, men fick för mig att det var "fusk".

Om vi bortser från att båda varianterna har sina fördelar, har du sett några kungörande från "officiellt" håll vad som gäller?

Martin Altemark sa...

Har inte sett nåt, och tycker att det skulle vara långsökt att kalla det fusk att hålla i den fria foten. Faktiskt.

Martin Altemark sa...

...Sökte lite men hittade ingenting som sa nånting om reglering överhuvudtaget. Finns det i nån gammal CFJ?

Jocke sa...

Näh, jag har inte heller sett nåt nämnas, men heller inte sett nån göra det i nån av de få pistol-WOD-videos jag sett.

Själv upplever jag det som så mycket lättare (troligen pga ankelstelhet) att jag bestämde mig för att sluta med det, men men ...

Arbetet är ju detsamma (eller större om man nu klarar att göra fler), kravet på flexibilitet minskar. Så båda har sina poänger.