måndag 19 maj 2008

Lätt dag

1-1-1-1-1 Snatch Balance: 40kg, 45kg, 47.5kg, 50kg, 52.5kg
5x1 Clean&Jerk: 52.5kg

30 Deadlift på tid (100kg): 1:26

Sliten i benen efter igår och fortfarande lite bakis. Marklyften var helt ok (nån form av pers) och 100kg kändes så lätt som det borde kännas. Första 20 obrutna, sen 7/3. 30 obrutna borde vara görbart. Får sikta på det nån gång. Länge sen jag marklyfte förresten.

Nu blir det vila två dar för att sen försöka sätta nya pers i Ryck och stöt på torsdag, sen en vilodag och sen en Crossfit Total för att se hur de senaste två månaderna icke-crossfittande påverkat maxstyrkan i Press, Mark och bakböj.

4 kommentarer:

Bear sa...

Tror du kommer gilla dagens wod. Kör den förmodligen imorrn.
Såg fö att jag blandade ihop helgerna, UFC på sön funkar alltså. Tar mig friheten och startar en tråd på hemsidan.

Anonym sa...

Hej,

Har hållit på med diverse typer av träning, senast klättring och kung fu (shaolin longfist) men måste av olika orsaker hitta ngt. annat att träna istället. Crossfit verkar väldigt allomfattande och skulle antagligen passa mig rätt bra. Är dock förtillfället alldeles för lat för att läsa in mig på hur det funkar helt själv och att pusha mig tillräckligt för att lkomma ngn vart. Jag behöver heltenkelt vägledning och hjälp för att komma igång. Du råkar inte veta om det finns ngn. grupp i Uppsala som man kan haka på?

Martin Altemark sa...

Annars så postas ju det du ska göra varje dag på crossfit.com. Bara att börja följa.

Nåt renodlat crossfitgym finns inte i Uppsala. Inte än iallafall.

Martin Altemark sa...

Tommy: maila mig på martin.altemark@linewise.se