onsdag 6 februari 2008

Push Jerks

Kort pass idag, in och ut style: Push Jerk 3-3-3-3-3-3-3 repetitioner. 40kg, 50kg, 55kg, 60kg, 65kg, 70kg, 75kg

Jag har knappt nånsin kört Push Jerks, använder alltid splitversionen när jag ska få upp vikt över huvet så det var lite småskakigt på några av de senare repsen, men inte så farligt. Jobbade specifikt på handfattningen i rackat läge (att få den att ligga mer på bröstet och ändå kunna stöta upp den), vilket jag haft lite problem med i "riktiga" stötar.

Edit: Senare Kettlebell Clean+Press 5-5-5-1-1-1 24kg, 24kg, 24kg, 32kg, 32kg, 32kg

2 kommentarer:

Jocke sa...

Det var inte illa pinkat.
Du kan ju knappast ha några problem med överstöten när du kör vändning+stöt?

Martin Altemark sa...

Mina stötar blir bra ibland och dåliga ibland. Fått till greppet betydligt bättre nu när jag faktiskt (över)stött ett par tre gånger i år. Har säkert bara med att få in det i muskelminnet att göra. Sen så blir ju pushen i stöten mindre om man precis framböjt vikten (som i frivändningen alltså). Årsmålet på 80 känns ju nåbart, det går jag med på!