måndag 18 februari 2008

ME Front Squats

1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 Front Squats: 60kg, 70kg, 75kg, 80kg, 85kg, 87.5kg, 90kg, 92.5kg (PR), 95kg (PR!), 80kg

5-5-5-5-5 Bench Press: 50kg, 60kg, 70kg, 75kg, 75kg

Nu bara 5 kg ifrån den magiska 100kilosgränsen i Front Squat! Härligt. Alla böjar var djupa, och dom sista två var gristunga. Bänkpressarna var inte max, men är som vanligt (tredje gången jag bänkpressar på 2-3 år) toksvag. Men alla vet ju att det är pressar över huvet som räknas ;-)

Nu ska det bli skönt med en vilodag!

4 kommentarer:

Marcus aka Hobbes sa...

Hej Martin, kollade in och nu är din blogg bland bokmärkerna.

Körde själv WOD idag, men la mig lite fegt på 80x10 - känslan inföll sig inte och tekniken tillät inte mig att gå högre.

Kul att se fler som fastnad för Crossfit.

Väl mött,
Marcus aka Hobbes

Martin Altemark sa...

Ja, jag tänkte feglyfta idag. Benen var helt slut efter 3 dagars WODs + småsjuk innan detta (Fran, 5km löpning och allt jäkla hopprepshoppande), men blev naturligtvis peppad ändå. Men nu blir det en skön vilodag med öldrickande då barnen är hos svärföräldrarna! Alltid skönt när man kommer tillbaks och är bakis till en ny träningscykel. Heh.

Kul att CF växer!

Marcus aka Hobbes sa...

Öl, är vill jag minnas en bra kolhydrat;)

Jag har inte gjort löpningen ännu, 99kg och inte sprungit sedan 20 års ålder. Mycket cykel har det blivit, så nu kör jag crosstrainer för hela slanten. Sitter fast i Växjö, men det finns några backar - så det blir nog bakträning snart.

3 dagars WOD känns i kroppen, vi körde thursters och pull-ups i torsdags, fredags traditionellt ryggpass med massa marklyft, onsdagen hade jag bara kört cardio 90 minuter...det kändes på lördagen!

Jag tränar med polisstudenter på deras gym så vi är rätt motiverade - minst sagt!

Jocke sa...

Bänkpressar är ok... typ. Problemet är folks skeva prioritering.