torsdag 12 februari 2009

Marklyft

1-1-1-1-1-1-1 Deadlift: 110kg, 120kg, 140kg, 150kg, 160kg, 170kg, 150kg

Väääldigt sliten efter gårdagen idag. Särskilt klättringen satte sig på axlarna som träningsvärkte på alla sidor och kanter. Skönt med ett lugnt styrkepass.

Har inte marklyft på över två månader, och under den tiden har jag ju haft en del orsaker till att tappa så det var inte konstigt att 170kg var tungt som bara den. Dessutom är kroppen allmänt rätt trött. Tror jag ska vara tillbaka även på den banan vad det lider.

Det roligaste det här passet var att Mattias, som haft nån form av spärr just i marklyft, gjorde 2*kroppsvikt för första gången med sina 150kg!

Mattias passerar gränsen för vad man bara ska ta i marklyft, två gånger sin kroppsvikt. Grattis!

3 kommentarer:

Bear sa...

Meh, fusk ju, han hade ju bälte!

David Englund sa...

Starka marklyft, glöm inte att du gjorde 45 sittvändningar dagen innan.
Jag tror inte att du har tappat någonting i marklyften på de här 2 månaderna. Själv får jag kämpa som en gnu för att öka 1-2 kg i marklyften, lite orättvist tycker jag ;)

Anonym sa...

Jävligt snygg kille!!!