fredag 6 februari 2009

Att gå av på mitten

Fem ronder på tid av:
25 svingar (över huvudet) med 32kg (fick bli hantel)
25 GHD situps
25 Back extensions
25 Knees to elbows
Tid: 44:23

Var ju tvungen att göra den "as Rxd" eftersom ingen annan gjorde det, och för att tvinga Jocke att göra den också. Gnetigt, motigt och trist. Väldigt mycket som "Eva T". Första varvet tog 6 minuter. Första tre varven tog ganska exakt 23. Sen typ likalänge till för de två sista...

Gjorde en poäng i att stanna i dött häng mellan varje rep i knees to elbows, och att inte räkna repetioner där knäna inte verkligen rörde armbågarna (inga "knees to armpits"). Dom var klart värst/långsammast (såklart).

Svingarna var förvånande hemska (men inte för greppet). Obrutna första varvet, brutet 15/10 andra varvet sen brutna i tre set.

Undrar hur bra jag kommer att fungera imorgon?

Jocke skickade denna till mig imorse. En styrkelyftsstjärna som bangar iväg 55 klockrena kippade pullups vägandes 122kg! Skönt att kommentarerna mest handlar om att han "fuskar", och då är det väl inget speciellt och så vidare... Men man borde väl inte bli förvånad...?


5 kommentarer:

David Englund sa...

Att du gav dig på den as rx´d, iof så är väl 32 kg svingar ingen match för dig.Bra jobbat!
Jag har blivit lite allergisk mot de där länga gnetpassen, men de är väl bra de med.
Fan vad du e bitter Martin, när jag kollade så var det typ bara 1-2 negativa kommentarer angående hans pullups :)
Videon ger en själv en liten tankeställare då jag anser mig hyfsat vass på pullups med med ca 40 st på 67kg BW....

Bear sa...

Haha, gubbfan, nu måste ju jag också göra den "as rxd". Hur kan man inte ta det som en utmaning dagen efter att man själv gjort en subbad-variant. As! ;)

Den där snubben måste ha ett SJUKT starkt grepp. Fö så var det jäkligt många som var i CTB-höjd. Hur grymt som helst. 40 PUs och 78 kg i kroppsvikt är det för mig, men det känner jag mig rätt nöjd med ;)

Martin Altemark sa...

Jag e inte bitter.

32kg svingar till rakt över huvudet är match för mig. It's official.

Björn: Att du mesade dig igår kan du väl inte ta tillbaks bara sådär?

Bear sa...

Nä, jag måste ju vänta tills Jocke gjort den så jag vet vilken tid jag ska slå ;)

mrjling sa...

Eventuellt det mest imponerande jag sett i pullup-väg.

Bra jobbat förresten, Martin.