måndag 26 januari 2009

Tungt och explosivt

Lunch:
5x2 Snatch: 40kg, 45kg, 45kg, 50kg, 50kg
5x5 Back Squat: 95kg
Lite trams typ pullups med handklapp, Front Levers, Ice-cream makers..

Behövde känna på rycket igen, och det var krångligt, inexplosivt, och tungt för axlarna. Rätt okej dock. Får börja jobba mig tillbaks nu. Kändes lite bättre i böjen denna vecka. VÄLDIGT långa vilor.

Kväll:
30 Muscle-ups på tid: 8:15 (PR)
5-6 Striktish Muscle-ups under överinseende av elitgymnast.
Lite trams typ 15 KTE, 10 Windshield wipers..

Tänkte köra 30 MUs på tid eftersom jag hade lite tid över före årsmötet på klubben, och det gick över förväntan. Tog det rätt lugnt och snackade lite mellan varven. Brutet i treor fram tills 18 sen tvåor. Full sträckning, utvinkling av ringarna i toppläget och inga nerhopp. PR, men det ska man nog inte ta för mycket notis om då jag kört väldigt mycket MUs på sistonde - jag är i horribel form.

För ett par månader så visade Roger på rockwater denna för mig och Jocke, och nu snubblade jag över den igen. Helt galen!

5 kommentarer:

Bear sa...

Heh, och varför ska man inte notera ett pr för 30 MUs på typ 8 min när du är i dålig form och inte har tränat så mkt? Ska jag ba, "nä mitt CFT räknas inte, för om jag hade tränat som jag borde så hade det varit ännu bättre"?
Det jag försöker säga är: bra jobbat!

David Englund sa...

som Björn sa, ett PR är ett PR, grattis! Backsquatsen var inte så långt ifrån innan-jul formen.
Vad sa gymnasten om dina strikta MUs då?

Jocke sa...

Congratulaciones. Ja, PR är PR. Det svåra är att bryta ny mark, och du bröt väl nån minut med den där?

Martin Altemark sa...

Nä, typ 10 sekunder. Och vad jag menade var att det inte var signifikativt för min nuvarande (usla) konditionsnivå, eftersom just MUs är en övning jag blivit mycket starkare på den senaste tiden. Det PRet säger inte så mycket.

Martin Altemark sa...

Han bara konstaterade mina farhågor. För att göra en HELT strikt MU (dvs ingen rörelse horisontellt alls på benen, inte gå över ringarna i transitionen, utan ligga lite bakom dom hela tiden) finns det bara en lösning: bli starkare.

Dock tyckte han dom jag gjorde såg bra ut.