lördag 10 januari 2009

Bättre och bättre dag för dag

Klättring igen idag. Blev nästan familjeutflykt (fast inte med min familj) då vi fick ihop en full bil bestående av klätter-Tommy med flickvän (eller fru?) och småbarn samt cykel-Martin.

Ungefär samma som i onsdags - presterade inte speciellt. Känns som jag ligger lite bakom den form jag hade precis före jul. Och det är ju inte direkt konstigt. Klarade dock av mina vanliga leder (som var svåra förut), och fortsatte på en led modell svårare (för mig). Inget framsteg där dock. Gjorde slutet på en led med stor dyno utan att använda fötter. Trodde jag inte jag kunde.

Efter klättringen så lekte jag med ringarna dom har på Rockwater (kul med höga ringar!) och grejade på en liten ringrutin jag kört nån gång tidigare: Strikt muscle-up, forward roll to hang, kipup to support, L-sit to shoulderstand to L-sit, Dip med ringarna utåt (mature support och behåll denna genom dippen - astungt!). Blev ett par varv på den + lite diverse (levers, L-sit, mature support osv). Sen lite KB snatchande och svingande då Roger (som är en av dom drivande på Rockwater) har köpt kettlebells och ville visas lite.

Cykel-Martin klättrar. Fantastisk att det finns folk som uppskattar cyklar mer än mig, men jämfört med Martin är jag nästan cykelhatare. Han gillar cyklar JÄTTEMYCKET. Det är härligt. Nu gillar han klättring också. Det är också härligt!

2 kommentarer:

Jocke sa...

Jaha! Du vänsterprasslar!!

Anonym sa...

Ha ha! Det är ju jag där nere i hörnet!