måndag 19 januari 2009

Nivåkoll

Känner mig sen i fredags mycket bättre, om än inte bra och ville kolla vart jag hamnat av den senaste månadens ofrivilliga helvete.

5-5-5 Weighted pullups (pronerat grepp): 15kg, 20kg, 20kg
3-5-7 Weighted pullups (20kg)-Strict pullups-kipping pullups (pronerat grepp). Gick bra att göra obrutet.
5-5-5 Shoulder press: 57.5kg, 55kg, 55kg. Tragiskt.
3x5 Back Squat: 92.5kg. Tragiskt.

Nåväl, jag har ju iallafall accepterat att det kommer att vara såhär (tapp på 10-15% i styrka - rimligen mycket mer vad gäller kondition), och att det kommer att ta tid att komma tillbaks. Det som var dåligt var att jag inte mådde superbra efter, men åandrasidan får jag hjärtklappning av att gå upp för en trappa just nu. Tänker fortsätta att hålla volym låg och vilor långa. Metcons får vänta några veckor till (minst). Målet för helt återställd form får hamna på 6/6 då jag och Jocke har tänkt att teama ihop oss för ett mini-mini lag "triatlon". Några fler "crossfitlag"?

Hittade detta förresten. Rätt sjukt hur mycket ringarna utvecklats genom åren. Jordans sekvens är helt sjukt fin. Yuris också (kolla hans början!).

1 kommentar:

Bear sa...

Låter skoj det, bra att se fram emot något.