onsdag 7 januari 2009

Åter bland dom levande

Antibiotikan som jag fick efter maratonbesöker på Ackis funkade mycket bättre än antibiotikan innan. Skönt. Feberfri redan i måndags, och även om jag har hostat lungorna ur mig hela veckan har jag bit för bit dragit mig ur graven.

Idag provade jag att känna lite (lätt!) på skivstången. Konstaterade bara det jag redan visste - att jag tappat mycket styrka. Gissar på 15-20% av maxstrykan. Det är okej, det går att bygga upp igen. Konditionen tänker jag inte göra mycket åt. Tänkte börja lugnt med att typ cykla i lugnt tempo till jobbet nästa vecka. Pulsen ska hållas lugn och fin.

Tog mig iväg till rockwater med Jocke för att lätt ragla igång också. Förberedde mig på fiaskopass och att mest vila, och i viss mån blev det så. Klarade dom leder jag borde klara, men kände mig verkligen svagare och osäkrare. Inga negativa känningar från kroppen alls dock, och det var ju posititivt. Gjorde några striktish muscle-ups också. Den jag gjorde innan klättringen var bäst, och hamnade såklart inte på film. Det gjorde en av dom jag gjorde efter klättringen, trött och allt. Inte lika fin (enligt Jocke), men okej tycker jag:


Startpositionen strålande från helt dött häng, ingen kipp men lite benrörelse framåt i transitionen, även om det är minimalt - det tar sig dock. Ringarna ganska brett (mycket svårare än att hålla in dom). Dippen strålande fin tycker jag (ingen kontakt med remmarna, ringarna utvridna i toppläget - eventuellt skulle man kunna vrida ut dom redan innan jag pressar mig upp - känns dock lite som överkurs). Ni får kritisera om ni vill!

1 kommentar:

Bear sa...

Bra att du är på bättringsvägen! Fin MU, det där är bara att glömma för min del.