onsdag 10 september 2008

HSPU med ökat ROM

5x1 Handstand pushup i en fiffig paralettliknande sak som Wiktor hittat bland sina gamla gymnastsaker och tagit med till klubben. Förra gången misslyckades jag att göra en enda repetition, den här gången fick jag till ett par singlar (fula och ett par av dom ramlade jag ifrån innan jag var helt uppe). Skitsvårt, särskilt i förhållande till hur lätt det är med "vanligt" ROM.

Sen så gjorde jag följande metcon:
10-8-6-4-2 av HSPU, L-Pullup, Pistol (10 varje ben var 10 repetitioner. Alternerade vänster/höger), Hang power clean med 75% av kroppsvikten: 13:01

Kan konstatera följande: att mina L-pullups inte har så raka ben som jag vill, att det är svårt att göra HSPUs mot vägg med coverseskor med gummisula som friktion mot väggen, att pistoler är svårt på mjuk matta. Nästan alla pistoler gjorda utan att hålla i foten (kanske 7-8st av dom 60), det var bra.


En av mina singlar med förhöjt ROM i HSPU

2 kommentarer:

Jocke sa...

Smart pryl, lite mindre mångsidig än parallettes och mer skrymmande, men troligen mycket mer stabil (säger jag utan att ha testat varken eller).

Bear sa...

Grymt, jag kommer nog aldrig komma ikapp dig på den övningen. Kör hårt!