tisdag 29 januari 2008

Grace

Grace (30 repetitioner av (styrke) frivändning + stöt på tid) skalad till 55 kg: 6:05. Var nog lite tidigt för mig (6:40 på morgonen), och jag kände mig hängig ganska tidigt (~10 reps).

Bröt på femmor första två sen treor och tvåor. Tekniken försvann ut genom fönstret ju längre ronden gick (andra draget på tok för tidigt då och då), och jag upptäckte mig med att blanda stötar och pushpressar lite hursom.

Kände mig märkligt seg i benen. Siktade på under 6 men missade precis. Bummer.

Senare (kväll): Jockes (http://aafit.blogspot.com/) låga ringkomplex (får filma det när jag fått till det bättre) samt 3x10 lugna bänk (tja, eller på sandsäck) pressar med 2x25kg hantlar.

2 kommentarer:

Jocke sa...

Några speciella sensationer att rapportera från komplexet? Kände du nåt i kistan eller var det bara bröst/axlar?

Martin Altemark sa...

Kunde dela upp det som att den första flien så känns det i bröstet/axlarna, sen övergår det till att slita betydligt mer på magen än brösten. Helt klart magen det var värst för tycker jag.