tisdag 2 december 2008

Små explosioner och ett uppnått årsmål

3x2 Power snatch: 45kg, 47.5kg, 45kg
3x2 Power Clean & Push Jerk: 60kg, 70kg, 75kg

2000m rodd: 7:12

Gick ut för hårt (se bild) och på slutet fick jag känna av att jag cyklat 2 mil i högt tempo idag samt kört tunga bakböj igår. Sista 500 metrarna var en pärs, men det är dom ju nästan vilket tempo man än håller på den här distansen. Nåväl, även om jag stadigt sjönk i den förväntade sluttiden är jag nöjd med att glida in på under 7:15, vilket var där årsmålet låg. Man är ju ingen roddfantom som Björn direkt. Nu slipper man göra det här igen i år iallafall...

Efter 500m trodde jag nästan på sub 7, efter 1000 meter insåg jag att det skulle bli svårt, men trodde ändå på bara strax över 7. Sen blev det tufft i låren.

3 kommentarer:

Bear sa...

Bra jobbat! Men du gick väl inte alls ut för hårt, du klappade ju inte ihop direkt...lättad att du inte tog sub 7 ;)

Martin Altemark sa...

Jo, men tufft att tappa nästan 7 sekunder gentemot 7:00 sista 500 metrarna...

Rätt fina stm ser jag nu. Hur brukar du ligga vad gäller tempo och stm över 2000m?

Bear sa...

Jo, just fan, det tänkte jag ju kommentera. Om du hade haft typ 35-40 strokes på slutet och samma tid, då hade man ju anat en viss panik. Nu var det ju helstabilt.

Jag kör på runt 30 st/m jag med, men vid korta distanser blir det uppemot 40 st/m.