onsdag 3 december 2008

Inställd klättring

Jaha. Man hade nån form av momentum i klättringen där man verkligen märkte utvecklingen från gång till gång. Då kommer ett avbrott på den på flera veckor såklart som ett brev på posten. Suck.

2-2-2-2-2 Clean&Jerk: 50kg, 60kg, 65kg, 70kg, 70kg. Fokus på hastighet i överstöten.
2-2-2 Deadlift: 145kg, 155kg, 162.5kg
3-3-3 Front Squat: 90kg, 90kg, 85kg

Har problem i böjen med att knäna vill gå inåt precis efter bottenläget. Det är extra markant i just framböj. Måste faktiskt göra nåt åt detta.

Tvåa på 162.5kg i marken är jag nöjd med. Kändes bra. Bättre form denna vecka :-)

4 kommentarer:

Bear sa...

Jag har också upptäckt en tendens att mina knät pekar innåt vid olika benböj. Inte bra.

Bear sa...

Haha, "mina knät", roligt...

Fit 4 50 sa...

Det är jobbigt att göra så många F Squats med så tung vikt! Tycker jag...och Deadlift verkar också jobbigt. Har inte du precis varit sjuk? Mycket stiligt!

askan sa...

Hej, intressant blogg, den ska jag följa. Om knäna går inåt kan det vara dålig funktion i sätesmusklerna, speciellt gluteus medius. Alltså att de är klena eller att de inte aktiveras.