torsdag 27 november 2008

lågreps

1-1-1-1-1 Deadlift: 130kg, 150kg, 160kg, 170kg, 175kg
3-3-3 Front Squats: 85kg, 87.5kg, 87.5kg

Max pullups: 27. Slutade delvis på grund av att jag var trött och delvis på att mina händer gjorde ont. Ska ju såklart kunna göra en del mer än såhär, och jag hoppas och tror att det beror på marklyften innan samt allt jäkla kettlebellande igår (som körde slut på mina underarmar helt)...

Marklyften gick ok fram till 175, som hade vansinnigt dålig form. Helt enkelt för tungt för mig att lyfta bälteslöst idag. Ja, inte för tyngt att lyfta då - upp kom den - men vackert var det inte. Ni ståckhålmare som oroar er för ryggarna när ni marklyfter hade blivit skrämda till döds (jag var inte heller nöjd med beslutet att fullfölja lyftet i efterhand). Kan ha att göra med dåligt grepp idag, men också att den vikten helt enkelt fortfarande är ohyggligt tung för mig. Har bara gjort den en gång tidigare i år, och då med bälte. Ska nog ta det lite lugnt med tunga singlar ett tag framöver.

5 kommentarer:

David Englund sa...

Grymt starka marklyft i vanlig ordning! Förresten det är ju ingen sthlmsgrej, dete är ju en under trettigrej ju ;)

Jon Ivmark sa...

Usch. Jag får ont bara jag tänker på det. Oroar du dig inte alls för ryggen alltså? Så viktigt att få upp vikten kommer det aldrig bli för denna lättskrämda 08.

johan sa...

Jag fick så ont i ryggen av att läsa så jag funderar på att ställa in morgondagens pass.

Martin Altemark sa...

Alltså. Det var ju inte meningen direkt. Jag borde såklart ha avblåst lyftet när jag inte kunde hålla ryggen längre, oavsett om jag KUNDE lyfta vikten eller inte. Jag menade inget annat än att banna mig själv. Allt annat var menat som ett skämt.

Jaha, så missade jag att anmäla mig och Björn till seminariet i stockholm. Andra gången vi fuckar upp anmälan. Denna gång var det helt mitt fel. Ingen som känner nån som känner nån som kan hjälpa till att få oss på nån väntlista åtminstonde? Fast allt kanske administreras helt av HQ?

Jon Ivmark sa...

Martin, jag kan hålla ett öga och öra öppet gällande om det kan finnas chans att få en plats på certet. Skulle inte hoppas särskilt mycket dock, trycket verkar ha varit helt enormt (från typ hela europa).

Med tanke på intresset så skulle jag kunna tänka mig att det kommer fler chanser.