tisdag 4 november 2008

Grace

Hade lika lite tid som Mr. JLing brukar ha så det fick bli en kortismetcon utan uppvärmning.

På tid: 30 Clean & Jerk med 60kg (gjorda som overhead anyhow - dvs power cleans och sen en blandning av push jerks och push press): 5:28 (PR)

Dom 50 repetionerna typ maxtunga 5RM i bakböj & press igår hjälpte INTE till. Blev mycket Pushpressar för att benen inte ville vara med. Efter kändes det värst i underarmarna. Borde kunna pressa (no pun intended) denna under 5 minuter en bra dag.

3 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Bra jobbat! Jag körde 9 reps idag och blev helt förbi!!

Bear sa...

Bra jobbat! Jag tror fasen 8 reps / min de inledande 2-3 min är något att satsa på. Oavsett (nästan) hur hårt man tar slut så borde sub 5 vara säkrad.

Martin Altemark sa...

Jag tror ärligt inte jag KAN köra 8 per minut ens om jag vill. Däremot borde jag kunna tvinga mig att göra ytterligare en 6rpm, då är jag på 24 efter 3:30. Borde sen kunna pressa ut 6 på 1:30. 5 minuter blir målet.